Flyg och hotell i ett och samma sök. Den 23 december tar flygsöktjänsten Avionero ett nytt stort steg för att underlätta resesökandet. Samtidigt har företaget gjort en tung rekrytering för att stärka sin marknadsföring.
Vi har den bästa produkten i vår bransch. Nu ska vi bara göra oss mer synliga så att fler hittar till oss och upptäcker enkelheten i våra sökfunktioner, säger Avioneros vd, Lars Kristensson.
Pandemin har varit tuff, men trots att företaget är en av de nya i branschen har man lyckats övervintra och lägger nu grunden för en stark comeback. Den nya sökmotorn Avionero 2.0 som lanseras dagen innan julafton kommer att underlätta för kundernas avsevärt. I stället för att hoppa från sida till sida får man både flyg och boende serverat i ett och samma sök.
För att finansiera denna utveckling har företaget tagit in 7,5 miljoner kronor i bolaget, i en mix av gamla och nya investerare. Företaget har också för avsikt att lyfta ytterligare marknadsföringskapital i början på 2022, något man gör efter en tung rekrytering för sin marknadsföring. Heath Michael Heise, som ligger bakom varumärkesbygget av American Express, ska nu stärka Avioneros position.
Heise har alltid haft ett specialintresse för resebranschen och tycker det ska bli roligt att få vara med i en så tidig fas av utvecklingen av företaget, säger Lars Kristensson som konstaterar att Avionero har en spännande tid framför sig.